Президент України підписав закони 8487 та 8488 про «євробляхи», які передбачають низку послаблень для охочих придбати авто за кордоном: скасування обов’язкової екологічної норми Євро-5 та суттєве зменшення акцизу. Водночас закони вимагають, щоб усі авто на іноземній реєстрації, що вже перебувають в Україні, впродовж шести місяців пройшли митне оформлення та отримали українські номери.

* У власників «євроблях» є час на розмитнення до 24 травня.

Цей закон запроваджує нову модель оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів на закордонних номерах. Замість оподаткування одиниці об’єму двигуна транспортного засобу – оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Як зміниться розрахунок акцизу для «євроблях»?

еврономера

еврономера

Перший закон стосувався зміни розміру акцизного податку. Формула за якою він буде обчислюватися виглядає наступним чином:

Базова ставка х Коефіцієнт двигуна х Коефіцієнт віку = Сума акцизного податку.

Отже, мова йде про три складові, які будуть враховуватися при розрахунку суми акцизу. Перша – базова ставка. Друга – коефіцієнт двигуна. Третя – вік авто.

Як буде розраховуватися коефіцієнт двигуна? Показник об’єму двигуна буде ділитися на 1000. А коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років.

Тепер відносно базової ставки:

Для бензинових авто з об’ємом двигуна:

 до 3000 см3 вона складатиме – 50 євро;

 понад 3000 см3 – 100 євро. 

Для дизельних авто: 

до 3500 см3 – 75 євро; 

понад 3500 см3 – 150 євро.

 

«…Розмитнити автомобілі можна буде протягом 180 днів, з яких 90 днів діятиме знижка у 50 відсотків на акциз. Далі почнуть штрафувати. Почне діяти система взаємопов’язаних функцій між прикордонниками, митниками і патрульною поліцією. Всі автомобілі на європейській реєстрації зможуть зупинятися патрульною поліцією і будуть з’ясовуватися обставини: який водій керує, з порушенням терміну, не з порушенням. І далі всі процедури застосування…» — Ніна Южаніна, голова Комітету податкової та митної політики.

Як будуть штрафувати власників «євроблях»?

Другим законом було посилено відповідальність за порушення митних правил. Що він передбачає?

По-перше, вводяться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без так званого «грошового забезпечення». Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення тільки один автомобіль.

Ввезення наступних транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може виступити фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезено.

По-друге, особа, яка ввезла в Україну авто в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розкомплектовувати його.

Також їй буде заборонено використовувати таку машину в підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі.

За порушення встановлених правил передбачений штраф — 34 тис. Грн.

По-третє, будь-яка особа, яка всупереч встановленим правилам, отримає транзитне або тимчасове ввезення авто у володіння, користування або розпорядження чи буде використовувати таке авто у підприємницькій діяльності, для отримання доходу, також буде оштрафовано.

Перша фіксація зазначених порушень працівниками поліції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація — 17 тис грн, позбавлення права керування на 1 рік і вилучення авто за рахунок порушника.

По-четверте, за недотримання термінів режимів транзиту та тимчасового ввезення, тобто за невивезення авто за межі країни своєчасно, порушники також повинні сплатити штрафи, розміри яких будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків.

За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні відстрочки вивезення тимчасово ввозиться машини — 850 грн.

Зайвий місяць перебування такого авто в Україні буде коштувати порушникові 170 тис. грн або навіть самого транспортного засобу, який може бути конфісковано за рішенням суду.